Monday, July 24, 2006

PESANAN UNTUK ANAKANDA TERCINTA SEMPENA ULANGTAHUN KELAHIRAN KE 5

Di bawah adalah gambar-gambar sempena sambutan hari kelahiran Umar yang ke 5...
Bukan sambutanpun sebenarnya sekadar mengembirakan Umar dan meraikan bersama Abi dan ummi tercinta je... Tak de orang lainpun, dan setakat hari ni memang tak pernah buat sambutan rasmipun... Tak tahulah kot, kalau-kalau akan datang akan diadakan majlis kesyukuran...

Juga majlis keyukuran untuk abi dan ummi mengenang kisah-kisah lalu yang berlaku antara kami. Apapun kisah tersebut merupakan lipatan sejarah kami yang tak perlu dikongsikan dengan sesiapapun... pahit, kelat, masam, manis, tawar, hambar semua telah dihadam sepanjang melayari bahtera kehidupan bersama ummi selama 7 tahun...

Terima kasih ummi kerana masih setia untuk bersama abi... semoga kesetiaan ummi akan dibalas syurga oleh Allah di akhirat nanti... Terima kasih sayang.

Hehe apa plak abi merepek ni... Buat malu ajer...


Mekasih mi, kerana membuat kuih kek yang sedap dan gebu tu, lain kali buat lagi yer sayang... sodap.

Oklah tu aje cerita untuk hari ini, tak banyak cerita yang dapat abi sampaikan... tak de idea. Doakan kebahagiaan kami dan untuk Umar, dibawah abi titipkan beberapa pesanan untuk Umar melangkah melalui ranjau kehidupan :

1) Di manapun anda berada wahai anakku... sesungguhnya anda tetap bergelar " Hamba Allah "
2) Terimalah takdir Allah dengan Redha... Sesungguhnya setiap yang berlaku keatas kita mempunyai hikmatnya tersendiri, yang mungkin kita tidak pernah ambil tahu.
3) Ambillah apa yang baik sahaja dari abi, sesungguhnya abi bukanlah insan sempurna untuk menjadi contoh tauladan yang baik kepada anda... tetapi abi berazam untuk menjadi manusia terbaik untuk Umar dan ummi khususnya, Doakan abi.
4) Ingatlah bahawa " Syurga terletak dibawah telapak kaki ibu "
5) Kemaafan abi pohon andai abi tidak mampu menjadi bapa dan suami terbaik buat anda berdua...

Cukup dulu pesanan abi, dihari ulangtahun kelahiran anakanda yang tercinta, Insya Allah akan ada titipan lanjut di hari lahir anakanda yang ke 6 nanti... Amin.

" Sanah Hilwah Ya Ghamil, Sanah Hilwah Ya Ghamil, Sanah Hilwah Ya Umar Faruqi "

1 comment:

Kaklong Syikin said...

assalamualaikum.

selamat hari jadi Umar. moga jadi anak soleh yang bijak. BErjaya di dunia dan akhirat.

sedaplah nampak kek tu..blh bagi resepi tak ummi? :D