Monday, July 03, 2006

HANYA KERANA SEORANG...

Erm... sejak akhir-akhir ni hebat betul berita tentang keganasan. Di sana sini keganasan. Tengok berita cerita keganasan, tengok akhbar cerita keganasan. Tak de benda lain lagi nak dijadikan berita, semuanya tentang ganas-ganas belaka... tapi yang tak bestnya yang jadi mangsa adalah saudara segama dengan abi juga... Umat Islam... dan yang di momokkan sebagai pengganaspun adalah saudara seagama degan abi juga... yang mana satu betul ni... Kita pengganas ke atau kita diganasi... entah ??? Sendiri fikirlah...

Apapun abi respect kat bangsa Yahudi laknatullah ni... hanya kerana seorang tentera mereka sahaja yang di tawan oleh tentera Palestine... habis mereka mengamuk hingga nak runtuh bumi palestine dibuatnya... erm.. hebat mereka!!!... kita apa yang kita buat... mungkin kita tak terasapun dengan penderitaan saudara segama kita di sana... kita lebih sibuk membicarakan tentang perkahwinan diva polular pujaan kita ... atau lebih tertarik dengan kisah putus tunangnya penyanyi pujaan kita... Ingatlah bahawa nabi bersabda yang bermaksud :

Tidak beriman seorang muslim itu, selagi dia tidak mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri.

Apa yang berlaku bagi abi, menunjukkan betapa kita Umat Islam sekarang terlalu lemah... hingga boleh diperkotak-katikkan oleh bangsa lain yang memang kerjanya ingin memusnahkan kita. Mereka memang tidak pernah redha dnegan kita. Takperlulah kita menunding jari kepada mereka Yahudi laknatullah ini, kerana sememang nya kerja mereka menyesatkan Umat ini hingga ke akhir hayat... Kelemahan kita, berpunca dari tidak bersatunya kita dalam segala urusan... berpecahnya dunia Islam dari negara Arabnya hinggalah ke Alam Melayunya sendiri... kita tidak pernah sependapat walau dalam sekecil perkara sekalipun...Fikirkan.

Justeru!!!! Apakah bantuan yang boleh kita berikan kepada meraka... Berilah apa-apa sumbanganpun... hatta secebis doa dari hati yang tulus suci kerana Allah. Berilah... mereka sangat memerlukan bantuan kita... Sebaiknya mulakanlah dengan solat hajat dirumah kita sendiri bersama ahli keluarga dan kalau kita orang berpengaruh buatlah di kawasan kampong, masjid dan di seluruh negara biar bergema dengan doa dan munajat kepada Alalh... kerana seseungguhnya kita tidak akan mampu untuk melawan mereka dengan senjata...

Amin.

1 comment:

Kaklong Syikin said...

hmm..kalau zionis tak dpt sokongan padu drp kuasa ebsar dunia, mesti depa dah lama k.o.

sian kat anak2 palestin tu. bila tgk mayat anak2 ni, hati tu sayu tak blh nak kata..tp dlm masa yg sama, biarlah mrk pergi sebab di 'sana' mereka bahagia abadi. insyaAllah.