Wednesday, March 29, 2006

LEMAHNYA KITA......

Semalam Abi janji nak letak gambar rumah yang Umar suka tu, tapi tak sempatlah. Abi tak sempat nak ambik gambar . Sibuk sangat…. … maaflah yer……… esok atau mungkin lusa Abi usahakan…………….

Ari ni Abi nak mengomel pasal satu e.mail yang Abi dapat semalam. Abi dapat dari groups gamatemas. Sebelum Abi mengomel ni Abi pastekan e.mail tersebut untuk tatapan kita semua. Semoga ada manfaatnya untuk kita renungi bersama.

Surat dari Fatimah :

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh…………..

Surat Fatimah gemparkan kota Baghdad. Fatimah adalah seorang saudara perempuan seorang mujahid yang terkenal di daerah Abu Gharib, yang berasal dari sebuah keluarga yang terkenal kebaikan dan ketaqwaannya. Suatu hari pasukan AS menyerbu rumahnya dengan tujuan menangkap saudaranya. Namun karena mereka tidak dapat menemukannya, pasukan AS menangkap Fatimah dengan tujuan memaksa saudaranya menyerahkan diri.

Surat tulisan tangan Fatimah, baru-baru ini berhasil diselundupkan keluar dari penjara Abu Gharib, surat ini menggambarkan penderitaan para tawanan wanita akibat perbuatan terntara AS. Segera surat ini tersebar dan menghebohkan kota Baghdad, mengirimkan gelombang yang akan terus berlanjut ke seluruh Iraq. !

Mafkarat al-Islam berhasil mendapatkan salinan surat tersebut.

Bismillahirrahmanirrahiim.

*Say He is God the One; God the Source [of everything]; Not has He fathered, nor has He been fathered; nor is anything
comparable to Him.* [
Qur*an, Surat 112 *al-Ikhlas*]

Saya menulis surat Al-Ikhlas ini karena mempunyai arti yang mendalam bagi saya, dan menimbulkan getaran di hati orang-orang yang beriman.

Saudaraku mujahidin di jalan Allah* Apa yang dapat kukatakan padamu?

Saya katakan, rahim-rahim kami telah terisi dengan janin akibat perkosaan yang dilakukan keturunan kera dan babi itu. Mereka telah menodai tubuh kami, meludahi muka kami, dan merobek-robek Al-Quran untuk digantungkan ke leher-leher kami. Allahu Akbar.

Tidakkah kau mengerti tentang kejadian yang menimpa kami? Betulkah kau tidak tahu ini terjadi pada kami? Kami saudaramu, dan Allah akan meminta tanggungjawabmu tentang kejadian ini kelak.

Demi Allah, tidak semalam pun kami lewatkan di penjara ini kecuali mereka mendatangi salah satu dari kami untuk melampiaskan nafsu setannya. Padahal kami selalu menjaga kehormatan kami karena takut kepada Allah. Takutlah pada Allah! Bunuhlah kami bersama mereka!

Hancurkan mereka bersama kami!

Jangan biarkan kami di sini agar mereka bias bersenang-senang memperkosa kami, sesungguhnya ini adalah sebuah perbuatan dosa besar di sisi Allah. Takutlah pada Allah akan urusan kami. Biarkan (jangan serang) tank dan pesawat mereka. Datanglah pada kami di penjara Abu Ghurayb.

Saya saudaramu karena Allah. Mereka memperkosa saya lebih dari sembilan kali dalam satu hari. Bisakah kau bayangkan? Bayangkan salah satu saudaramu diperkosa. Bersama saya ada 13 gadis, semuanya belum menikah. Semuanya telah diperkosa didepan mata kami semua.

Mereka melarang kami untuk sholat. Mereka mengambil pakaian kami, dan membiarkan kami telanjang. Saat surat ini saya tulis, seorang diantara kami telah bunuh diri setelah diperkosa beramai-ramai.

Seorang tentara memukulnya di dada dan paha setelah memperkosanya, lalu enyiksanya. Gadis itu kemudian bunuh diri dengan memukulkan kepalanya ke tembok penjara, karena dia sudah tidak sanggup menerima ini. Meskipun bunuh diri dilarang oleh Islam, saya memaklumi perbuatannya*

Saya berharap, semoga Allah mengampuninya, sesungguhnya Dia Maha Pengampun.

Saudaraku, saya katakan padamu lagi, takutlah pada Allah. Hancurkan kami bersama para tentara itu, agar kami bias beristirahat dalam damai.

Tolonglah kami, tolonglah kami, tolonglah kami*

Waa Mu*tasimah!.

Surat ini telah berakhir, namun penderitaan penulisnya dan para muslimah belum berakhir.

Hatta mataa haadza s-sukuut !!

Ini yang sudah kesekian kalinya terjadi………..

Entah berapa lagi akan segera menyusul Kelmarin, hari ini dan besok Begitu seterusnya…

Ya Rabb nasyku ilaika da'fa quwwatina
Wa qillata hiilatina
Allahumma n-shurna nashran adziima
Allahuma 'alaika bil haaula l-kuffar
Allahuma 'alaika biman adzaa l-muslimin.

Catatan:

Sebarkan agar semuanya bisa mengetahui keadaan ini.

Wajazaakallahu khairan.


Sedih sangat Abi rasa bila Abi baca e.mail ini. Terasa betapa lemahnya iman Abi……… betapa lemahnya keadaan kita Umat Islam sekarang ni………. Yang tak habis-habis jadi mainan musuh Islam. Kita sekarang diserang bertubi-tubi di segenap penjuru……… bukan sahaja di luar negara yang menyaksikan perang bersenjata, ditindas……… dihina dipermainkan……… tapi Abi rasa kita di Malaysia sendiripun tak kurang hebat dihimpit dengan perang ….. walaupun bukan bersenjata tetapi diserang dengan perang psikologi …………. dari soal pemakaian, pemakanan dan macam-macam lagi……… yang tak habis-habis diperkatakan.bahkan sampai ke tahap Nabi kita sendiri dihina kita masih berdiam diri. ………… kita masih boleh tersenyum sambil menonton TV…. Bergembira dengan drama-drama mengkhayalkan dari Latin, Filipina, Thailand yang masuk ke negara kita……….. itulah kita.

Begitu juga dengan kes tuntutan untuk menubuhkan Suruhanjaya Antara Agama dengan pelbagai tuntutannya yang Abi rasa sekadar nak masuk campur urusan Agama Islam sahaja. Begitu juga dengan memorandum dari 14 menteri bukan Islam…….. semuanya begitu menghimpitkan……….. adalah elok rasanya Abi sertakan dibawah antara tuntutan Suruhanjaya Antara Agama yang bukan sahaja disokong oleh bukan Islam tapi sesetengah orang Islam sendiri seperti Majlis Peguam dan Sister in Islam……….

1) Seseorang anak yang dilahirkan ibu bapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
2) Orang bukan Islam yang memeluk agama Islam hendaklah diberi kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka ( murtad ) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang
3) Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan mahkamah syariah tetapi hendaklah dikendalikan oleh mahkamah sivil
4) Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam jika ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar Islam ( murtad ) jika ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.
5) Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang bukan Islam.
6) Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertamamasyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Jom ………. kita renung dalam-dalam tuntutan di atas……… semuanya nak masuk campur dalam urusan Agama Islam sahaja, tak lebih dari tu.

Agaknya inilah zaman yang disebutkan dalam mafhum sebuah hadis nabi :

“ Akan datang satu zaman dimana umat Islam seumpama buih dilautan ………. Sahabat bertanya ” adakah kerana sikitnya Umat Islam pada masa itu……….. nabi bersabda “ tidak bahkan Umat Islam ramai tetapi terlalu lemah ”

( Abi ingat-ingat lupa hadis ini……….. kalau ada yang ingat tolong betulkan )

Mungkinkah inilah zaman yang nabi maksudkan ???????

No comments: